December 5th, 2011
On December 4th, Khural newspaper employees began to publish ASI (FSR- Free Speech Revolutionaries), announced Malahat Zeynalli, the wife of imprisoned Khural editor-in-chief Avaz Zeynalli. 

She said that as there is an unofficial ban on the publication of Khural newspaper, the employees have decided to publish a new newspaper, called ASI.
“The editorial office of the new newspaper is located at the headquarters of Musavat Party and it is being published by Khural newspaper employees.  The newspaper will be published weekly,” said Malahat Zeynalli.
Khural newspaper was being published weekly from October 2002, and daily from September 20th 2011.   Bailiffs confiscated the newspaper’s property on October 19th, due to its failure to pay 19,000 AZN in court-issued fines to the head of the Presidential Administration Ramiz Mehdiyev, the Mass Media State Support Fund Executive Director Vugar Safarli, and others. The newspaper was forced to close on October 21 when all local printing houses refused to print the newspaper